Költségmegtakarítás

1999-ben az ebid-to-pay társalapítójának, Eberhard Austnak lehetőséget kapott, hogy Peter Kraljic beszerzési projektjének megbízott vezetőjeként dolgozzon Szlovéniában. A szellemes és rendkívül okos Peter Kraljic által inspirálva azt javasoljuk, hogy alkalmazza a Kraljic-mátrixot a kiadásai áttekintésére, mielőtt még költségmegtakarításon gondolkodna. Ha van ideje, érdemes elolvasni a Havard Business Review 1983. szeptemberi, "Purchasing Must Become Supply Management" című eredeti cikkét, hogy megismerje Peter Kraljic forradalmi megközelítésének minden finom részletét arról, hogyan lehet valóban kiválóvá válni a beszerzésben.

Legyen büszke arra, hogy nagyszerű tárgyalófél és a legjobb árat kapja


A nyerő formula nagyon egyszerű:

  • és a "minőségi használatra való alkalmasságot" kell választani.
  • végezzen komoly globális beszerzési gyakorlatot, amely nemcsak a szokásos pályázókat minősíti, hanem azokat a típusú beszállítókat is, akik már bizonyították, hogy képesek elvégezni a munkát, és rendelkeznek az összes alapfeltétellel (alacsony munkaerőköltség, modern létesítmények stb.).
  • a tárgyalás előtt mérlegelje az összes potenciális ajánlattevőt, majd hagyja, hogy a szabadpiaci erők egymással versenyezzenek, pl. a számos aukciós beállítás segítségével.
  • jól megtervezett és folyamatosan terhelt RFX/aukciós naptárral rendelkezzen a maximális ütem és előrehaladás érdekében.

 

Nagyon sok pénzt lehet megtakarítani. Még ha csak a tőkeáttételes tételekre koncentrál is, és megteszi a szükséges lépéseket a nem kritikus tételek esetében, túl sok vezérigazgató és pénzügyi igazgató nem érti meg megfelelően, hogy a beszerzés potenciálisan milyen fontos lehet az eredmény szempontjából.

Csak néhány nem kritikus példa arra, hogy milyen pénzek maradhatnak az asztalon. Az ebid-to-pay tárgyalási technológiával:

  • Az Interbrew 25,56%-os megtakarítást ért el 160 000 euró értékű fénymásoló vásárlásával.
  • A Sara Lee 11,44%-os megtakarítást ért el 200 000 euró értékű irodai berendezések vásárlásával.
  • A Coca Cola 71,06%-os megtakarítást ért el 163 000 euró értékű irodai anyag vásárlásával.

Referencia-adatbázisunk több mint 28 700 példát tartalmaz a technológiánk által elősegített hasonlóan sikeres tárgyalásokra.

Nyilvánvaló, hogy Ön mint beszerzési szakember mindezt tudja, és nincs szüksége meggyőzésre. Ennek ellenére - mi szívesen bocsátjuk az Ön rendelkezésére tárgyalási technológiánkat és know-how-kat. Ha támogatásra van szüksége a változásmenedzsmentben, szívesen nyújtunk szakmai szolgáltatásokat (portfólió felülvizsgálata/lehetőségek azonosítása, további ajánlattevők beszerzése, tárgyalási stratégia felülvizsgálata, tárgyalási támogatás stb.)

Hihetetlen, de igaz:

  • a top-5 autógyártónak sikerült a közvetlen anyagok árát jelentősen, több mint 50%-kal csökkenteni, minőségi kompromisszumok nélkül.
  • a top-5 amerikai vállalatnak sikerült évente több száz millióval javítania az eredményét az elektronikus aukció alkalmazásával
  • még a beszerzésben legjobbnak tartott kiskereskedők is sokat spórolnak, ha olyan eszközöket használnak, mint az ebid-to-pay.

Ez nem csak arról szól, hogy az amúgy is legsikeresebb globális vállalatokat még sikeresebbé tegyük. Az ebid-to-pay számos közintézményt és kisebb vállalkozást is támogatott a megélhetésben.

Technológiánkkal a következőket értük el:

  • elektronikus aukcióink lehetővé tették, hogy olyan sportlétesítmények épülhessenek magyar városok gyermekei számára, amelyek a mi ártárgyalásaink előtt a költségvetési keretnél magasabbak voltak.
  • a prágai kórházakban jelentősen több intenzív osztályos ágyat hoztak létre, amelyek ma hozzájárulnak a COVID betegek kezeléséhez.
  • az iskolák energiaszámláinak csökkentésével több pénz maradt a tanárokra és a tanulóknak új könyvekre.
  • a veszélyeztetett állatok szponzorokat találtak élőhelyük fenntartásához.
  • a kórházak olyan betegek számára is meg tudták vásárolni a gyógyszereket, akiknek nem volt biztosításuk.

Egyáltalán nem szégyen, ha valaki nagyszerű tárgyalópartner. A verseny megszervezése és a megfelelőbb ajánlattevők nyerésének elősegítése valójában jobb és hatékonyabb hellyé teszi a világot.